Geert Jan en Eppie in Noorwegen

30-8 t/m 2-9

30-8 naar Geiranger. Vandaag het hotel met fantastisch uitzicht in Skei verlaten en op weg naar Geiranger. Zoals gewoonlijk ook deze keer net via de aangegeven route op de Tom Tom maar gaan we weer een mooi stuk over de hooglanden rijden. Het eerste stuk tot aan Loen was al bekend van donderdag maar daarna weer de berg op en ook hier was het weer fantastisch mooi. We kwamen uit bij een prachtig meer met zeer helder blauw water, maar het was wel erg koud. Ook nog even een foto met ons erop bij de sneeuw gemaakt en vervolgens weer door. Ook hier was het laatste stuk (ongeveer 15km.) gravelweg en was weer erg smal en dus voorzichtig rijden. Daarna nog een stuk weg gehad waar we 90 mochten tijden, dat hebben we hier nog niet eerder meegemaakt. Na de afslag naar Geiranger werd het weer erg mooi. We zijn omhoog gereden ( 5km met haarspeldbochten) naar Dalsnibba, een mooi uitkijkpunt op 1500 meter hoogte over het Geiranger fjord. Wel was het file rijden achter de toeristenbussen aan. Het was hier een komen en gaan van bussen. Het bleek achteraf dat er vanaf een cruiseschip veel mensen hier een tocht naar toe maakten. vervolgens weer in optocht verder gereden naar Geiranger. Hier nog met verbazing gekeken hoe dat allemaal in zijn werk gaat met zo'n cruiseschip. Daarna toch maar door gereden naar ons huisje aan het fjord waar we de komende zes nachten zullen verblijven. We hebben een prachtig huisje met uitzicht over Geiranger en het fjord. We zien de cruise- en veerboten voorbij varen. 31-8 Dagtocht naar Leknes. Eerst 's morgens met de veerboot naar Hellesylt gevaren. Een mooie tocht van een uur over het Geiranger fjord. Onderweg weer mooie watervallen gezien ( o.a. de Zeven Zusters) en konden we ons huisje nog even vanaf de boot vastleggen. We zijn door het Norangsdal naar Leknes gereden. Helaas was het bewolkt en konden we het niet echt mooi zien. Maar een absolute aanrader bij mooi weer. Uit verslagen van reizigers die al geweest waren hebben we foto's gezien die erg mooi waren. Vervolgens naar Stryn gereden waar we nog even een lekker bakkie koffie (met gebak deze keer) genuttigd hebben. En vervolgens maar weer doorgereden naar ons huisje. Het was gelukkig deze keer niet zo druk onderweg dus konden we lekker doorrijden. 'Thuis' nog even lekker in de zon gezeten en buiten gegeten! 1-9 Naar de Trollstigen vegen. Vandaag eerst omhoog gereden via de Ornevegen (haarspeldweg van 7km die bij ons huisje begint) met bovenop nog een mooi uitzichtpunt over het fjord en Geiranger, naar Eidsdal gereden waar we met een veerbootje over moesten. Na 40 km gestopt bij (weer) een waterval, maar ook deze was erg bijzonder. Vervolgens doorgereden naar de Trollstigenvegen waar je over 6 km via haarspeldbochten en een dalingspercentage van 10% zo'n 800 meter daald. Bovenop eerst nog even naar een uitzichtpunt geweest waar de de weg mooi kunt zien liggen. Het was wel een bijzondere ervaring, maar gelukkig was het niet druk want we lazen al dat het er erg druk kan zijn met bussen. Daarna nog even doorgereden maar aangezien het weer wat slechter begon te worden maar weer terug gereden naar huis. Onderweg nog wel even een bakje heerlijke aardbeien gekocht. 2-9 Rust dagje Vandaag lekker rustig aan gedaan, het is tenslotte ook vakantie. Eerst nog even het dorp ingeweest en wat souvenirs gekocht. Ook nog even wat boodschapjes gedaan en aangezien het de hele middag regende maar wat spelletjes Catan gespeeld.

Marjon en Ytzen

Hoi Geert Jan en Eppie,

Prachtige foto's en een mooi gebied waar jullie zitten Bij ons komt alles weer boven en veel herkenningspunten. Mooi om te zien. Ook gezellig om jullie verhalen te lezen, we reizen lekker mee. Nog veel plezier en lekker genieten. Groetjes Marjon en Ytzen