Geert Jan en Eppie in Noorwegen

7-9 Het laatste verslag

Vandaag op pad naar ons laatste hotel in Noorwegen, maar eerst nog een mooie route vanuit Beitostolen naar Maurvangen gereden door het Valdresflye gebied (Jotunheimen Nationaal Park). Het is een ruig kaal landschap met veel stenen en zwerfkeien uit de IJstijd en de rotsen zijn begroeid met korstmos. Vanuit Maurvangen naar Gjendesheim gereden ( 2km) om het Gjendemeer te bewonderen vanwege de mooie groene kleur. In deze omgeving wordt veel gewandeld. Hier hadden wij geen tijd voor want we hebben nog een lange rit voor de boeg van ongeveer 350km naar Larvik. Het weer was erg mooi waardoor we buiten en in de zon konden koffie drinken en lunchen. Om een uur of zes aangekomen in Larvik waar we morgen met de boot weer naar Denemarken vertrekken. We moeten vroeg op aangezien de boot om 8 uur vertrekt en we er een uur van te voren moeten zijn. Het is bijna vier uur varen en dan nog 800km naar huis rijden waar we morgenavond weer in ons eigen bed kunnen slapen. We hebben erg genoten van dit mooie land en zullen er zeker nog een keer naar toe gaan.