Geert Jan en Eppie in Noorwegen

5 en 6 september

5-9 Naar Vinstra Vandaag gaan we ons mooie plekje in Geiranger verlaten, helaas doen we dit met regen. Eppie heeft nog snel haar laatste souvenir ingeslagen en Geert Jan nog even met bewondering naar alle activiteiten rondom een cruiseschip gekeken en vervolgens maar op pad. Het eerste stuk tot Vagamo was ons al bekend en zijn we doorgereden naar Otta waar we het nationale park Rondane zijn ingereden. Het laatste stuk was weer een tolweg waar we helaas maar een paar kilometer gebruik van hebben kunnen maken. We kwamen uit bij een grote parkeerplaats waar een hek over de weg stond en we niet verder konden. We troffen daar Nederlanders die ons vertelden dat het nog 10 km lopen is naar een hut waar je kunt overnachten. Je kon er ook fietsen huren maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Dus maar even onze broodjes gegeten en koffie gedronken en weer terug gereden. Daarna naar Vinstra gereden waar ten noord oosten een tolweg is (Peer Gyntvegen) die we wilden rijden maar eerste al vertraging opgelopen door wegwerkzaamheden waar we moesten wachten op een volgauto die ons langs de werkzaamheden leidde. Eenmaal aangekomen bij de tolweg zat er en plakkaat op de slagboom (met tekst die we niet begrepen) en zijn we maar niet verder gegaan. Dus maar weer terug en zijn we naar ons motel gereden in Vinstra. Hier 's avonds een schnitzel gegeten en verder wat Ruzzle gespeeld ed. 6-9 Naar Beitostolen Vanmorgen eersts naar Nordrun gereden zo'n 15 km ten zuiden van Vinstra waar we de Rondevegen gereden hebben, dit is een nationale toeristische route door het Rondane park. Hier zag je weer mooie landschappen met bergen die een soort koperachtige kleur hebben (zie foto's) deze weg heeft een lengte van zo'n 35km. Aan het einde bij Enden gekeerd en dezelfde weg weer terug gereden. Daarna in Vinstra de laatste boodschappen in Noorwegen gedaan en doorgereden richting Skabu en vandaar naar Slangen waar de tolweg Jotunheimvegen begint. Uit diverse verslagen gelezen dat dit een zeer bijzondere weg is, maar helaas viel hij ons toch wat tegen (hebben we misschien al teveel gezien?). We hadden nog in de planning om een stuk van de Valdruflye te rijden maar aangezien het weer toch weer minder werd maar doorgereden naar ons huisje in Beitostolen. Hier verder lekker rustig aan gedaan.