Geert Jan en Eppie in Noorwegen

28 en 29 augustus

28-8 tochtje vanuit Skei Hoewel het geen goed weer was toch maar op pad gegaan, het was de bedoeling om naar de plaats Balestrand te rijden maar helaas halverwege werd het weer erg slecht met veel regen en hebben we besloten om hier niet heen te gaan; we zijn naar Forde gereden en hoopten daar even een bakkie koffie te kunnen drinken. Helaas was dit geen geweldige plaats en zijn we doorgereden naar Naustdal waar we wat boodschapjes gedaan hebben en even geluncht bij een strandje aan het meer, gelukkig was het droog en konden we nog even buiten zitten. Daarna maar terug gereden naar Skei en hebben de rest van de dag lekker rustig aan gedaan. 29-8 Gletsjer dag. Vandaag vanuit Skei naar Olden gereden om vandaaruit via een mooie weg naar de Briksdalen gletsjer te rijden. Vanaf de parkeerplaats was het nog drie kilometer naar de gletsjer maar gelukkig was het ook mogelijk om met een "Troll car" naar boven te gaan, dit hebben wij maar gedaan. Na een minuut of 20 rijden kwamen we bij het eindstation en bleek dat het nog zo'n 600 meter lopen was naar de gletsjer, het eerste stuk was al zo stijl dat G.J. niet verder gegaan is en Eppie de tocht alleen voortgezet heeft. Het was een mooi punt waar de gletsjer in een meertje uitkomt. Vervolgens weer met de "Troll car" naar beneden waar we even lekker in het zonnetje genoten hebben van een bakkie koffie met een lekkere wafel. Aangezien het heerlijk weer was besloten we om door te rijden via Loen naar de Kjenndalsbreen, ook weer een mooie gletsjer. Onderweg nog wel even in Olden gestopt om daar een mooi cruiseschip te bewonderen. Ongelofelijk wat een grote schepen dit zijn. Daarna doorgereden over een mooie "Eppie road" naar de gletsjer. Voor het laatste deel van de weg moesten we tol ( 40 NOK) betalen: voor een mooie gravelweg met vele gaten maar het was de moeite waard. Het pad naar de gletsjer was gelukkig vlak en kort, zo'n 10 min lopen, waardoor G J mee kon. Vervolgens weer terug gereden en hebben we nog even op ons balkon kunnen genieten van het mooie weer onder het genot van......