Geert Jan en Eppie in Noorwegen

22-8 naar Eidfjord.

Vandaag gaan we Roldal verlaten en op weg naar Eidfjord waar we een nacht verblijven. We hebben het grootste gedeelte van de dag goed weer gehad en hebben op een picknick plaats nog lekker in de buitenlucht koffie gedronken en genoten van het uitzicht op een fjord. Ook hebben we onderweg nog lekkere verse pruimen gekocht langs de weg. Helaas wel weer een half uur stil gestaan bij wegwerkzaamheden, maar even een praatje gemaakt met andere Nederlanders en ook die tijd was zo weer voorbij. Daarna doorgereden naar de Voringsfossen een bekende waterval (die ons een beetje tegenviel). In Eidfjord zijn we nog naar een informatiecentrum geweest waar ze een prachtige panoramafilm lieten zien over vijf beeldschermen met daarin een helicoptervlucht over dit gebied. Daarna naar ons huisje gereden. (zie foto). Het huisje hoort bij een guesthouse waar ze tevens een pannenkoek restaurant hebben, jullie kunnen dus wel raden wat we gegeten hebben. Het lijkt erop dat we de komende dagen geen internet hebben dus even een paar dagen geen verslag. Het aantal tunnels vandaag was 21, dus totaal zijn we nu 58 maal door een tunnel gekomen.

Wies

hoi Geert Jan,
In een jaar is er veel veranderd aan het guesthouse, ik herkende het bijna niet en heb de foto's erbij gezocht, maar is inderdaad het goede house.
Nog veel plezier bij jullie verder reis, ook naar de langste tunnel van 24 km.