Geert Jan en Eppie in Noorwegen

20 augustus

Vandaag een tocht gemaakt vanuit Roldal. De eerste 45 km gereden over een mooie maar smalle weg richting Sauda. Op de kaart stond aangegeven dat je hier niet met campers mag rijden. Maar tot onze verbazing reden hier zelfs vrachtwagens op deze weg. Dat was af en toe wel wat manoeuvreren om ze langs te laten. Maar deze route was zeer de moeite waard. Verder doorgereden naar Sandeid waar we wat boodschappen gedaan hebben. Het is wel even wennen hoor zo'n Noorse winkel. Je moet hier blijkbaar je eigen brood snijden in een snijmachine. Maar het is ons gelukkig allemaal gelukt. Onderweg nog weer heerlijk zitten lunchen in de buitenlucht en doorgereden naar Langfossen, een waterval. Dit was de grootste waterval die we (tot nu toe) gezien hebben, 612m. Op de terugweg maar huis nog een paar keer een tunnel vermeden door toeristisch (Eppie weet alle weggetjes te vinden) te rijden over zeer smalle en steile enkelbaans wegen (gelukkig nu geen tegenliggers). We zijn begonnen met het tellen van de tunnels (van meer dan 100 meter), en zitten nu op 19 stuks. Terug in Roldal begon het wat te regenen maar we hebben weer een prachtige dag gehad.