Geert Jan en Eppie in Noorwegen

Aankomst Noorwegen

Zaterdagochtend mooi op tijd vertrokken (dachten we....). Het eerste stuk tot aan Bremen was geen probleem, slechts twee maal wegwerkzaamheden. Maar daarna werd het ietsjes drukker. Tussen Bremen en Hamburg continu werkzaamheden, maar dat hadden we gelukkig ingepland. Maar waar we geen rekening mee gehouden hadden waren de files na Hamburg en dat was echt een drama. Totaal hebben we dik twee uur tijd verloren met deze ellende (volgens ons was het geen zwarte zaterdag maar pikzwarte zaterdag); maar een kwartier koffiepauze gehad en al rijdend hebben we geluncht. Maar goed met een gangetje van 140 door Denemarken gereden en waren we gelukkig nog op tijd om de boot te halen. Overtocht ging zonder problemen en ook de douane liet ons door. Nog even een kilometer rijden door Kristiansand en waren we eindelijk om 9 uur bij het hotel. 19-8 Vanochtend eerst lekker ontbeten in het hotel en vervolgens op weg naar rodal, een tocht van ongeveer 300 km. Het was onze eerste ervaring met Noorwegen en de uitzichten waren nu al bijzonder mooi. Diverse stops onderweg gemaakt en een lekkere lunch gehad in het zonnetje bij een mooie rivier. De Noren zijn goed voorbereid op toerisme, overal picknick plaatsen langs de weg bij de mooiste plekken. Nu genieten we van een mooi uitzicht van onze appartement onder het genot van een koel pilsje en straks een lekker wijntje...

Tinus & Roelie Zanting

Jullie doen er verstandig aan om de tropische hitte in Nederland (38 gr.) te ontvluchten. Neem aan dat het in Noorwegen nog lekker zomers is. Geniet van alle mooie dingen, die er daar zijn te zien. Wat een gedoe zeg in dat drukke verkeer, daar zul je in Noorwegen toch geen last van hebben?
Groetjes,
Tinus & Roelie uit Zuidwolde

hellen Koot

Goed begin in elk geval.

Ytzen en Marjon

beetje jaloers zijn we wel!! een pilsje/wijntje met uitzicht op een fjord stel ik me zo voor. Ytzen heeft al even gegoogeld en vraagt of jullie in het Hordatun hotel zitten. zo ja, dan hebben jullie een prachtig uitzicht. ja de Noren zijn wel ingericht op picknicken. wrs mede omdat er niet veel (of erg dure) terrassen zijn. Dit is eigenlijk wel net zo mooi en niet zo massaal. veel plezier verder en wij lezen verder.