Geert Jan en Eppie in Noorwegen

Verslag uit Kvam

30 juli we hadden het leuke plan bedacht om vandaag niet de E6 te volgen naar onze volgende bestemming maar 'achter' Rondane langs te gaan over wegnr 27. 'Truus' gaf ons 3 opties en we kozen diegene die ons, dachten we, via de kortste route er heen zou leiden. Maar........ de ene gravelroad na de andere volgde en gisteren had ze ons ook al langs dit soort weggetjes gestuurd, dus toch maar de kaart erbij. De route langs de hoogvlakte van Rondane was geweldig. 2 jaar geleden hebben we ook al zo genoten van dit nationaal park. Daarna richting Oppdal, naar onze camping, Magalaupe, zo'n 7 km voor dit plaatsje. De camping ligt aan de rivier de Driva en heeft als attractie een kloof in deze rivier waar je naar toe kunt lopen. We hadden een huisje aan de rivier; ook hier weer veel Nederlanders. Na het eten, nasi, hebben we in het hoofdgebouw zitten internetten onder het genot van een heerlijk kopje koffie. Het is hier 's avonds al merkbaar langer licht. De tocht vandaag was 229 km 31 juli Onze bestemming vandaag is Kvam. 'Truus' hadden we niet echt nodig want het was de E6 verder volgen. We hadden nog even het idee naar Trondheim te gaan maar net op dat moment regende het en Eppie had het niet voorbereid. Dus maar doorgereden. Het weer vandaag was zeer afwisselend: zon, wolk, buitje, en zo'n 19 graden. Onderweg genoten van het prachtig landschap; we hebben besloten dat we zeker weer naar Noorwegen gaan! Ook nu staan we weer op een mooie camping aan het meer Snåsavatnet. Vandaag was 269 km. Helaas lukt het ons niet om foto's te plaatsen. Die zullen als het ons lukt zsm alsnog plaatsen.