Geert Jan en Eppie in Noorwegen

Eerste verslag uit Noorwegen 2014

26 juli Geert Jan is om 7.00 uur van huis vertrokken en onze reis samen begon om 7.30 uur in Groningen. De reis verliep voorspoedig tot we Hamburg zo'n 20 km voorbij waren. We hebben zo'n 1.5 uur in een file gezeten. Vanaf Flensburg verliep alles weer vlot. Het was warm, 28 gr, maar we hebben gelukkig airco. We zijn via Kolding, de brug over de Grote Belt via Odense naar Kopenhagen gereden en daar de brug over naar Zweden. We vonden het bijzonder om over deze bruggen te rijden. Het eerste wat we in Zweden zagen was een.........Ikeawinkel! Onze eerste overnachting was in Malmo in het Best Western Hotel, vlakbij de E6. De eerste 806 km zitten erop. 27 juli 's Ochtends konden we buiten ontbijten, het was nog steeds 28 gr, en hebben genoten van een heerlijk ontbijtbuffet. Het eerste gedeelte van onze reis ging over de E6 en op een gegeven moment zijn we binnendoor gegaan richting Haverud. tijdens onze lunch betrok het en algauw ging het regenen en onweren en werd het noodweer. We zijn door 3 gigantische buien gereden met zo' hevige regen dat veel automobilisten langs de kant van de weg gingen staan. Ook een heftige hagelbui gehad. Gelukkig was het in Haverud alleen maar wat regen. We hadden een leuk huisje met mooi terras met uitzicht op het aquaduct waar dit plaatsje om bekend is. Omdat het bij aankomst redelijk droog was en we niet wisten hoe het weer de volgende dag zou zijn zijn we gelijk naar het aquaduct gegaan. Bijzonder om te zien maar het jammere is dat je geen overzicht hebt over het hoogteverschil. Het is een mooie plek om een tijdje door te brengen. Omdat we zo'n beroerde rit hadden hebben we ons zelf getrakteerd op patat met mayo, want Eppie had geen zin meer om te koken. Vandaag ca 450 km gereden. 28 juli De dag begon relaxt, ontbijt op ons terras waarna we om ca 11.00 uur vertrokken. We hoeven vandaag maar 230 km te rijden. We hebben eerst vanaf de brug naar beneden naar het aquaduct gekeken: we hadden mazzel want er ging net een boot met toeristen door de sluizen wat leuk was om te bekijken. Onze bestemming was camping 45, 18 km ten noorden van de plaats Torsby. De camping ligt langs de weg maar we hadden er geen last van; het is een gezellige camping. s' avonds een wandelingetje gemaakt naar een nabij gelegen meer. 29 juli Vandaag richting Noorwegen. We waren erg benieuwd hoe de grensovergang zou gaan omdat een paar dagen geleden gezegd werd dat er een terreurdreiging was. We hebben nauwelijks gemerkt dat we de grens over gingen, geen controle. In Hamar hebben het Vikingschip bekeken zowel van buiten als van binnen. Toch wel bijzonder om het stadion van binnen te zien, helaas lag er geen ijs. onze eindbestemming van vandaag is Lillehammer, Nordseter appartementen die op zo'n 12 km van de stad liggen. We hadden een ruim appartement met prachtig uitzicht en veel schapen met een bel om.

tinus en roelie zanting

Geniet van al het mooie om jullie heen. we volgen jullie.
Mooie foto,s.